In Memoriam Jan Hendriks

Zondag 29 september bereikte ons het zeer droevige bericht dat op 72 jarige leeftijd Jan Hendriks,
onze “oud voorzitter” en “erelid”, plotseling is overleden als gevolg van een hartstilstand.

Jan was vele jaren bestuurslid waaronder ook voorzitter.
Hij was de grote animator in de jaren 80 voor het realiseren van het prachtige clubgebouw dat er nu staat.
Eerst werd de voormalige woonboerderij verbouwd tot kleedaccommodatie en kleine kantine,
een paar jaar later werd er een grotere kantine aangebouwd en weer een paar jaar later werd deze nogmaals uitgebreid.
Door voorop te lopen en zijn aanstekelijke enthousiasme kreeg hij heel veel mensen bereid om hiermee te helpen.
Op deze manier van zelfwerkzaamheid heeft de club altijd een gezonde financiële basis gehad, waar we nu nog de vruchten van plukken.

Ondanks dat Jan, Diny en de kinderen al meer dan 20 jaar niet meer in Heijen wonen bleef hij zeer betrokken bij de vereniging.
Jan sloeg geen ledenvergadering over, of hij moest echt iets anders hebben. In 2012 toen de kantine nog een grote facelift heeft ondergaan,
heeft Jan nog veel werk verricht. Het was geen enkel probleem om steeds van Beuningen naar Heijen te rijden.

Jan heeft nog heel lang in Heijen competitie gespeeld ondanks dat hij in Beuningen woonde.
Jan en Diny hebben er nog steeds verschillende tennisvrienden aan over gehouden.

Ook hebben Jan en Diny met een bevriend tennispaar jarenlang in de jaren 80 en 90 het toen befaamde
“echtparentoernooi” georganiseerd waar wel 30 echtparen aan meededen.
De feestavonden waar het toernooi mee werd afgesloten waren om niet te vergeten.
Jan en zijn tennisvriend Cor toverde zich dan om als het musicaal duo “Ut en Dut” wat tot hilarische taferelen leidde.

Wij wensen Diny, Tjeerd, Rick, schoondochters en kleinkinderen heel veel sterkte toe, om dit zeer grote verlies te verwerken.

Jan, we willen je heel hartelijk bedanken voor alles wat je voor de club hebt betekend.
Namens het bestuur van LTC de Heikamp,
Eelco Schoofs, penningmeester